Правила прийому до Київського університету імені Бориса Грінченка в 2021 році
Шановні вступники! Програми творчого конкурсу та фахових випробувань з хореографії 2021 року будуть оприлюднені на сайті Університету у рубриці "Вступникам" до 31 березня 2021 року відповідно до Положення про приймальну комісію. Для підготовки до вступу на спеціальність 024 "Хореографія" ви можете скористатися орієнтовним переліком завдань.
Орієнтовний перелік завдань творчого конкурсу з хореографії першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на основі повної загальної середньої освіти
Творчий конкурс з хореографії передбачає перевірку практичної підготовки абітурієнтів спеціальності 024 Хореографія.
Завдання творчого конкурсу з хореографії – перевірити у абітурієнтів: рівень хореографічної підготовки з класичного, народно-сценічного, бального та сучасного танців, відчуття музики та образу.
Творчий конкурс для вступників на базі «Повної загальної середньої освіти» проводиться у два тури.
Орієнтовний перелік завдань І тур:
Завдання 1. Виконання елементів екзерсису класичного танцю біля опори та стрибків на середині зали за завданням екзаменатора.
- постановка корпусу;
- підготовче положення та І, II, III позиції рук;
- І, II, III, та V позиції ніг;
- demi-plie по І, II та V позиціях;
- grand plie по І, II та V позиціях;
- battement tendu з І та V позиції вперед, убік, назад;
- battement tendu з demi-plie з І та V позиції вперед, убік, назад;
- battement tendu jete з І та V позиції вперед, убік, назад;
- rond de jambe par terre en dehor та en dedan;
- battement fondu вперед, убік, назад носком у підлогу та на 45°;
- battement frappe вперед, убік, назад носком у підлогу та на 30°;
- battement releve lent вперед, убік, назад на 90°;
- grand battement jete з V позиції вперед, убік, назад;
- temps leve saute по І, II та V позиціях;
- changement de pied;
- pas echappe в II позицію;
- port de bras I, II, III.
Завдання 2. Виконання вправ партерного екзерсису за завданням екзаменатора на:
- гнучкість
- танцювальний крок (шпагати)
- виворотність
Завдання 3. Вивчення та відтворення танцювальної комбінації на середині залу.
Екзаменатор кілька разів демонструє танцювальну комбінацію певного стилю хореографічного мистецтва. Для розучування даної комбінації відводиться 15 хвилин. Абітурієнт повинен артистично, методично вірно відтворити танцювальну комбінацію.
Приклади завдань:
- Комбінація з народно-сценічного танцю на середині залу на основі рухів:
1. Танцювальний, перемінний кроки по колу.
2. Доріжка (припадання, упадання).
3. Бігунець, jete.
4. Pas de bourre.
5. Маятник.
6. Голубці (підбивки, кабріолі).
7. Вірьовочка.
8. Pas de basques (тинок).
9. Вихилясник.
10. Присядки (для чоловіків), оберти (для дівчат).
11. Дрібушки.
12. Ключ.
2) Комбінація з бального танцю на середині залу на основі рухів з танців:
Самба: основний хід, альтернативний хід, боковий хід, бота фого в позиції променаду і контрпроменаду, різновиди фігури вольта.
Ча-ча-ча: відкритий хіп-твіст, хокейна ключка, основний рух у закритій лицьовій позиції, алемана.
Румба: основний рух, віяло, нью-йорк, кукарача, рука до руки, алемана.
Джайв: фолловей-рок, зміна місць з права наліво і зліва на право, зміна рук за спиною, американський спін.
Пасадобль: основний рух, шасе праворуч та ліворуч, шасе плащ, апель, вісімка, твісти.
Повільний вальс: натуральний поворот, зворотній поворот, натуральний спін поворот, віск, шасе з променадної позиції.
Танго: прогресивний боковий хід, прогресивна ланка, відкритий лівий поворот, закритий променад (партнерка в лінію і ззовні).
Віденський вальс: натуральний і лівий поворот, зміна вперед і зміна назад.
Повільний фокстрот: крок перо, потрійний крок, лівий поворот, закритий імпетус і фініш перо.
Квікстеп: натуральний поворот, натуральний спін поворот, чвертний поворот праворуч і ліворуч, тіппль шасе праворуч і ліворуч, лок степ вперед і назад.
- Комбінація з сучасного танцю на основі рухів з модерн-джаз танцю:
- Рухи по принципам ізоляції, кординації, поліцентрії, поліритмії;
- Обертів;
- Grand Battements;
- Стрибки;
- Елементи кроссів;
- Елементами Flying low; або вивчення танцювальних комбінацій з використанням заявлених та додаткових танцювальних елементів.
Орієнтовний перелік завдань ІІ туру:
Завдання 1. Виконання танцювального етюду (підготовлений, 1хв. -1хв. 30с.)
Виконати підготовлений танцювальний етюд тривалістю 1 хв. – 1 хв. 30 сек., який побудований на елементах класичного, сучасного, народного або бального танців (за вибором абітурієнта).
Завдання 2. Демонстрація технічних та віртуозних рухів класичного, народно-сценічного, сучасного, бального танців (за вибором).
Абітурієнт повинен продемонструвати технічно складні елементи обраного танцювального стилю, яким він володіє, або повторити запропоновані екзаменатором рухи.
Орієнтовний перелік завдань фахового випробування з хореографіїпершого (бакалаврського) рівня вищої освіти на основі освітньо-кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст
- Мета фахового випробування з хореографії – перевірка теоретичної та практичної підготовки абітурієнтів спеціальності 024 «Хореографія» освітній рівень перший (бакалаврський) на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст».
-
Завдання фахового випробування – перевірити рівень:
- виконавської майстерності з класичного, народно-сценічного та сучасного
танцю;
- володіння термінологічним апаратом;
- сформованості знань з методики виконання рухів.
Орієнтовний перелік завдань:
Завдання 1. Виконання класичного екзерсису біля станка і на середині зали
Екзерсис біля станка:
- Plie;
- Battement tendu;
- Battement tendu jete piques;
- Rond de jambe par terre;
- Battement fondu;
- Adagio;
- Grand battement jete.
Екзерсис на середині та стрибки:
- Temps lié et port de bras;
- Temps levé sauté;
- Tour chané.
Завдання 2. Виконання танцювальних комбінацій з народного та сучасного танців за завданням екзаменатора (екзаменатор демонструє, абітурієнт відтворює):
Вивчити та відтворити запропоновану екзаменатором хореографічну комбінацію на середині зали.
Комбінація з народно-сценічного танцю на середині залу може складатися на основі рухів:
1. Танцювальний, перемінний кроки по колу;
2. Доріжка (припадання, упадання);
3. Бігунець, jete;
4. Pas de bourre;
5. Маятник;
6. Голубці (підбивки, кабріолі);
7. Вірьовочка;
8. Pas de basques (тинок);
9. Вихилясник;
10. Присядки (для чоловіків), оберти (для дівчат);
11. Дрібушки;
12. Ключ.
Комбінація з сучасного танцю на основі рухів з модерн-джаз танцю або контемпорарі:
- Рухи по принципам ізоляції, кординації, поліцентрії, поліритмії;
- Обертів;
- Grand Battements;
- Стрибки;
- Елементи кроссів;
- Елементами Flying low, або вивчення танцювальної комбінації з використанням вищезазаначених , або додаткових танцювальних елементів.
Завдання 3. Демонстрація технічних та віртуозних рухів класичного, народно-сценічного, сучасного, бального танців (за вибором абітурієнта).
Завдання 4. Виконання танцювального етюду (самостійно підготовленого, 1хв.-1хв.30с.).
Орієнтовний перелік завдань фахового випробування з хореографії другого (магістерського) рівня вищої освіти на основі бакалавр, магістр, освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст
Мета фахового випробування з хореографії передбачає перевірку теоретичної та практичної підготовки абітурієнтів спеціальності 024 «Хореографія» освітнього рівня другого (магістерського).
Фахове випробування для вступників на базі освітнього ступеня бакалавр, магістр, освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, має комплексний характер, включає питання з різних розділів хореографії, завданням яких є виявити цілісність та системність теоретичних знань абітурієнтів, а також ряд практичних завдань з фахових дисциплін, які дають можливість виявити ступінь сформованості творчих вмінь та навичок вступників.
Фахове випробування складається з наступних частин:
- Теоретична частина - тест, що включає 50 завдань (базові питання з мистецтва балетмейстера, методики роботи з хореографічним колективом, історії хореографічного мистецтва, теорії і методики класичного танцю, теорії і методики сучасного танцю, теорії і методики народно-сценічного танцю).
Тест включає питання за розділами:
- Мистецтво балетмейстера;
- Методика роботи з хореографічним колективом;
- Історія хореографічного мистецтва;
- Теорія і методика класичного танцю;
- Теорія і методика сучасного танцю;
- Теорія і методика народно-сценічного танцю;
- Теорія і методика сучасного бального танцю;
- Теорія і методика історико-побутового танцю.
Орієнтовний перелік питань:
- Дати визначення рas tombe.
- Як починає виконуватися рух battement tendu jete?
- Як починається вправа pas debasque вперед?
- Дати визначення sissone ouverte.
- Яке port de bras є підготовкою до tours в позах?
- Який рух розвиває координацію та плавність рухів?
- Яке з entrechat закінчується на surle cou-de-pied попереду чи позаду?
- Як починається pas faille?
- Якого руху не має в екзерсисі народно-сценічного танцю?
- Охарактеризувати Вattement tendu №2 .
- Яка кількість складових частин заняття з народно-сценічного танцю?
- Визначте який із запропонованих танців є угорський.
- Визначте який із запропонованих танців - класичний тип «хоти».
- Який із запропонованих танців належить до волинського?
- Вибрати танці поліського регіону.
- Вибрати танець, що побудований на лексиці Поділля.
- Визначте який із запропонованих танців відноситься до танців Закарпатського регіону?
- Визначте які із запропонованих танців були найбільш розповсюдженні у часи середньовіччя.
- Вкажіть кількість танцювальних пар, яка може виконувати «Колокольний дзвін».
- Оберіть із запропонованих варіантів основні рухи, що виконувались у всіх танцях епохи Відродження?
- Як називається національний чеський танець, побудований на обертальних рухах ?
- Який танець не входить до програми Європейських танців ?
- З якої країни походить танго?
- У якому темпі виконується Віденський вальс?
- В якій країні виник танець Самба?
- Темп виконання танцю Ча-ча-ча.
- Який танець латиноамериканської програми не пов’язаний з африканською культурою?
- З якої країни походить джайв?
- Кількість розділів, що містить концепція мистецької освіти.
- Який принцип реалізується шляхом логічного викладу матеріалу, при якому кожний наступний рух або прийом базується на попередньому?
- Який принцип формує в учнів здатність усвідомлювати свої помилки і помилки товаришів, знаходити способи їх подолання?
- Із запропонованих методів визначте методи хореографічного навчання за джерелами сприйняття і передачі інформації.
- Встановіть послідовність, за якою відбувається виклад матеріалу на занятті з хореографії.
- Який принцип із запропонованих варіантів забезпечує залучення дітей до основних видів хореографічного мистецтва?
- Який вид пам’яті покликаний фіксувати пластичний малюнок руху з метою його подальшого репродуктивного відтворення?
- Визначте із запропонованих варіантів вид уяви в хореографії, де відтворення заданого викладачем образу реалізується у зображенні, описі, розповіді.
- Виберіть варіант, що визначає внесок Рудольфа Лабана в розвиток сучасної хореографії.
- Дати визначення руху Brush.
- Чому приділяла увагу Лої Фуллер в своїх творчих пошуках?
- Дати визначення руху side stretch.
- Який хореограф ввів техніку realese та contraction в сучасну хореографію ?
- Оберіть компоненти, що відносяться до техніки ізоляції .
- Дати визначення fly low .
- У якому столітті балет виріс у самостійний жанр і став багатоактним спектаклем?
- Який балетмейстер вперше зняв маски з танцівників?
- Хто з балетмейстерів вперше поставив на англійській сцені сюжетно-дієвий балет без слів і співу?
- Який балетмейстер створив жанр комедійно-характерний балет?
- У якому році була відкрита Королівська академія танцю?
- Оберіть варіант відповіді, що розкриває п’ять ланок ланцюга створення балетмейстером хореографічної композиції.
- Визначте компонент, що не є складовою частиною архітектоніки хореографічного твору.
- Практична частина включає 3 завдання.
Орієнтовні завдання:
Завдання 1. Складання комбінації класичного, народно-сценічного або сучасного танцю біля опори чи на середині зали
Абітурієнт складає одну комбінацію за завданням (класичний, народно-сценічний або сучасний танець) на 32 музичних такти на основі запропонованих у завданні рухів:
Класичний танець:
Battement fondu біля станка у ракурсах з поворотами і закінченням у позі. Комбінація temps lié з port de bras, pirouette і закінченням у великих позах. Demi et grand plie на середині зали (використати IV-VI форми port de bras) з закінченням комбінацію у позі. Adagio біля станка з поворотами та обертами на 90°, 180°, 270°, 360°. Battement tendu et battement tendu jete в повороті на середині зали. Комбінація великих стрибків по діагоналі і по колу. Battement fondu et rond de jamb en l’air біля станка. Battement tendu et battement tendu jete біля станка з використанням tours, pas de bourrée в повороті у 2-х напрямках. Комбінація великих стрибків. Комбінація port de bras (всі форми). Battement tendu et battement tendu jete en tournant на середині зали використанням tours, pas de bourrée в повороті у 2-х напрямках. Rond de jambe par terre et grand rond de jambe jete, demi et grand rond de jambe en l’air в різних напрямках біля станка. Rond de jambe par terre en tournant на середині зали із закінченням у позі. Комбінація rond de jamb en l’air біля станка. Комбінація різновидів battement tendu з поворотом fouette біля станка. Комбінація battement frappé біля станка з використанням вправ віртуозної техніки (обертів та поворотів) у ракурсах. Створити комбінацію різноманітних форм Temps lie. Комбінація battement tendu jete біля станка (pas de bourree, flic-flac en tournant). Створити комбінацію маленького аdagio з використанням тemps lie.
Сучасний танець:
на основі запропонованого у завданні стилю чи напрямку сучасної хореографії: модерн-джаз, контемпорарі та джаз-танець:
У комбінації можуть бути задіяні такі елементи:
- принципи ізоляції, кординації, поліцентрії та поліритмії;
- віртуозної техніки;
- елементи партерної техніки flying low;
- танцювальні комбінації з використанням рівнів;
- елементи кроссів;
- стрибки.
Народно-сценічний танець:
Battement tendu №1, №4 у характері українського народного танцю; великі кидки біля опори на основі лексики угорського танцю; танцювальна комбінація на середині зали на основі лексики танців Центральної України; Battement tendu №2 в іспанському характері; великі кидки біля станка на основі лексики молдавського народного танцю «Молдовеняска»; танцювальна комбінація на середині зали в характері циганського танцю, Battement fondu біля станка в характері східного танцю; комбінація п’яткових вправ на основі лексики російського народного танцю; комбінація pas tortille на основі лексики іспанського танцю; Rond de jambe par terre основі лексики молдавського танцю «Хора Фетєлор»; танцювальна комбінація на середині залу в характері іспанського танцю «Арагонська хота», танцювальна комбінація на середині залу на основі лексики угорських танців; комбінація вистукування в російському характері на середині зали, Battement tendu jete в характері італійського танцю «Тарантела»; Adagio біля станка в циганському характері.
Завдання 2. Імпровізація на задану тему
Абітурієнту пропонується створити танцювальну імпровізацію з розкриттям хореографічного образу на задану музичну композицію та певні обставини.
Приклад завдання: Танці з перешкодами; у примірочній.
Завдання 3. Виконання сольного етюду, підготовленого заздалегідь самостійно.
Абітурієнт виконує танцювальний етюд (самостійно підготовлений, 1-1,5 хвилини) на вільну тему у вільному стилі з демонстрацією технічних та віртуозних рухів.
Абітурієнт повинен визначити ідею та тему етюду, його жанр, стиль, визначити архітектоніку.